come back

assalamualaikum wahai blog ku yang usang~

haalllooooowwww!!!

ade org bace tak niee.. hahaha.. maaf ye.. lama dah tak hapdate.. takde idea yang bernas, plus takde masa yang feel utk write post.. jgn marah ye..

maka dngn ini, sy tulis post nie sbg come back sy ke dlm dunia blog nie..

baru2 nie ramadhan telah pun berlalu pergi meninggalkan kita, setelah finish men training kita tanpa gangguan setan2 durjana.. anda berjaya melawan nafsu anda? bagus andai berjaya, kalao x... rugilah anda.. takpe jika masih ada rezeki bertemu dengan ramadhan tahun depan insyaAllah, penuhi lah dengan amal ibadat lebih extreme ye kwn2..

berada di bulan syawal, setan2 start bertugas, berhati hati, elakkan pembaziran, beliau suke.. yang buat open house tuh, niat kne betol ye.. jgn bt sbb nak tunjuk2 yg awk tu kaya bebeno.. riak takbur apebnde sume dpt.. haaa, tak ke sia2..

pernah dengar tak ayat nie bile korg start mode ustazah nasehat kwn or spe2 lah yg org nasehat

"kubur laen2 ko tak payah nak sebok boleh tak" atau "kao ckp mcm kao nie malaikat kann.. ko sbnanya jeles ngn aku je kann, diamlah! kao tak taw ape aku rse.. "

ape reaksi anda bile dpt hujah cmni?

kalo aku kne cmni, mmg aku biar je.. sepatutnya aku tak biarkan sbb t jd cmnie.. bacalah~


bila jiwa aku kacau, otak tak rasional, hati saket rse dicucuk.. aku suke bce random artikel kat internet, utk sejukkan aty.. beselah, bile emo2 tak stable.. ade skali tuh tngah duk leka baca2 artikel.. jumpe satu bnde yg sngt mnyentuh hatiku..



jadi kesimpulannya, hadapilah semuanya dngan tenang, ketahui hikmah segala kejadian.. :)

akhir sekali, jgn lupa doakan kesejahteraan saudara saudara muslim kite di medan perang kt mesir, syria, dan palestin yang sampai sekarang belum aman.. kita yang kononnya berada kat malaysia yang aman nie toksah nak leka sngt.. rakyat malaysia zaman generasi Y ke dah Z nie laen pulak cabarannya... syaiton iblis tak pernah lupa janji mereka untuk mnyesatkan anak Adam untuk mnjadi peneman di dalam neraka jahannam..

salam~

Comments