Memory Lane

Assalamualaikum semua~

Enjoy the trip.......

Day 1- kami otw, muka bahagia je masing2... sbb ni bru masuk highway tu yg sume nmpk segar tu, setiap 2 jam aku prasan kitorg benti rnr.. jiha makin penat n ngantuk.. gigih die drive smpai la smpai destinasi.. destinasi pertama kitorg, kampung permatang pasir.... smpai malam, patutnye mlam frst kat penang.. hahaahah, ni smua sbb aku nak naik jambatan pulau pinang 1 dan 2... dah naik dah jmbatan pulau pinang 2 tu, pastu termasuk simpang suro patah balek ke sbrang prai.. hahahh, jadi kami pn bermalam di rumah mkck jiha.... kt kedah, kedah besar ohh, antara satu ke satu pekan makan 40 minit cmtu.. baik highway baik jalan lama... pstu tido lah kt uma mkck tu..

Day 2- kitorg ge padang besar.. shopping, kt sini kelakar, carik bazar die hampir la lepas ke hatyai... hahahah nasib xkene jual, anak dara hot meletops ni mahal niii.. haaaa... belom lepas lagi, poyo je, tp cuak lah lalu kt kastam cheking point tuuu... terasa cm ade bawak dadah dlm boot kete.. erkk, bnyak quinine je dlm boot tuu.. bau nya harummm mewangi.. pstu mlm tu jugak kitorg shoot penang... naik jmbatan pulau pinang 1....

Day 3- smpai suda kami di bukit bendera.... photoshoot kejap, pstu lapar, da target nak carik pasembor, tp xtaw mne yg sedap, bnyk review kata kat padang kota lama sedap, jom kite ke sana pulakkk..
senyum jgn x snyum
tmpat couple mengabdikan cinta kat pagar mnggunakan mangga kunci, gigih kan dorg..
balik time, tngah jalan pun snap, haa tndukk kak tnduk, t xmasok frame pic... erkk
Misi Mencari Kupon Parking
Lokasi: Padang Kota Lama
mse smpai sini pnye lah jenuh cari tmpat jual kad parking,, da ar abam DBKL tngah bersuka ria saman kete takde kupon.. scara seducive nye kami tnye kt die teros mne na cari kupon parking... 1 kdai tu je juall... ter sorok lak uhh.. pelancong mne la taw... haihhh, sistem sistem..
after pekena pasembor, rina mintak kerang bakar,, rina kopek aku makan, yeayyyy~
ko duduk je sini, sume waiter serbu ko, bgtaw sume list mknn and minuman.. tnye kite na order ape.. kitorg rse terancam taw dorg kerumun cmtuu,, buatkan kami speechless.. aku smpai blank order air kosong jek.. hahhahaha.. pstu.. tngah syokk melahap pasembor, ttbe ade org shooting rncngan makan2 n travel kot.. bhse inggeris tp aku xkenal die pnye host.. so kitorg bt bodo je teroskan makan.. org lain sume ushar je crew shooting tu..

aku takot kuda kot? aswat sallu bt bunyi kuda (@_@)
pastu kite gerak ke batu feringhi..da mghrib, xbawak bajuuu.. xdpt mandiii.. pastu kamera dan fon pulak abes bateri.. gmba senja yg cantekk.. sume kitorg capture pkai mata save dlm otak.. erkk, mmg xlama lah dlm otak aku.. aku cpat lupa.. bukan sbb aku delete file.. sume sbb aku lock secure sngt, smpai xley na retrieve item.. haaaa kesahh otak aku yg bengong... bila bateri habis, kitorg pun pulang lah ke umah mkck jiha yg kat permatang pasir tu.. dngan xde gps.. kitorg bukak peta penang, acah je taww bce peta.. nasib baik penang pulau.. bulat,, pusing2 situ je.. jalan die scarry arrr lg worse drpd sg tua...

Day 4- last day vacay.. sbb smlm xdpt na brgmbar gara2 bateri kamera abes, fone bateri pun abes.. so ary ni kite revenge.. haaa, photoshoot smpai lebam.. lompat sne.. celop kaki smpai peha(erkk tu aku je) sbb aku na mandi tp baju abes da.. pastu kitorg ge teluk bahang lak, before gerak balek naik ferry.. phootoshoot je, xmandi..

ni sbnarnye bru lepas mndarat drpd lompat ni.. hahahhaha
sblum balek, ge photoshoot kat teluk bahang recreational park..
pegi naik jmbatan balek naik ferry.. wohooo best gile angin laut kuat,,
Maka, balik lah kami... ade satu tmpat xsempat na pegi... pantai merdeka... na ge sne sbb na ushar gunung jerai.. erkk, kan ade dlm lagu cinta pantai merdekka tuu kann.. ape lirik die tah,,

Kitorg otw balek singgah umah rina.. dpat makan tempoyakkkk.. yeayy.. pstu aku balek midah,, jiha balek keramat.. sian jiha ngn rina penat drive.. kdang2 rse serba salah sbb aku xley drive.. t ekk one day aku drive pulakk.. So far kalo kitorang jln2, rahimi ngn im pnah ade skali.. aswat je belom penah lagi ikot kitorg.. t ekk, one day, bile aswat ade mse free.. :) :) :)

Okayy ahh gang, smpai sini je dulu.. t ade mse aku conteng sini lagii.. Selamat bercuti...
#kalo korang perasan xbnyk gmba mknn sbb kitorg dpt je mknn teros telan, xsmpat na snap.. da abes makan bru sume ckp alaaa, lupe na snap gmba.. xcaye carik ahh mne de gmba pasembor.. hahhahaha,, dah selamat kne telan bru teringat na amek gamba.. choiii sngt taw kami ni... lol..