away is good?

assalammualaikum dearest readers..

eerr... helllooooooowww.. owww... owww..

hahahah.. bergema dah blog aku ni.. dah lama ditinggalkan.. bersawang.. entry yg dah mulai mereput... past 2 years ni pun.. asyik post 'hye, dah cuti' , 'hye, da start class'.. durhhhh.. pnjagng pulak intro kali.. yeayyhh kne lah warm up dulu enn.. puiihh...

k, back to case,.. awayyyy... the good and bad of it..

jejaka idaman sy dah graduateary tuu.. err tp belom konvo lg, bile tah konvo dy xde pn poli dy cntct... so dy meng apply every vacancy yg ade.. going to many many many interview and lastly got this one job opprtunity.. ptp, johor..

aku cm alamakkk aiii, jaohnye bang.. yg dkat sikit takde? itu dah ujung skali na dkat masok singapore dah tuu.. hmmm..

so, pergi nya dia ke sana pd hari tuuu.. dan dah sebulan kkot.. ntahh.. hahhahah (td cm sedeyh sngt.. but lg suffer aku kalo duk counting days he was away... it hurt so much. aceceyy..)

mula2 na berenggang tuu.. my everydays is cloudy and full of thunderstorm.. tp still ley on the phone hari2..

tp da lepas sminggu rse cm.. aahhh biarla ko kt sne ekk.. pepndailah.. mls la na cntct ary2.. aku lak yg rimas.. walaopun aku na je tahu ape ko bt.. mkn ape.. tp bile dngar bnde yg bikin aty pnas dan bikin minda mncongak bnde yg ter sngtlah negatif.. so aku rse naek takyah cntct...

but my jejaka idaman ni... ternyata bukanla idaman aku seorg... there was one makcik yg na kenen2 kan dy ni kan ank buah dy kottt... nmpk mithali sngt ke laki aku ni... smpai ade org tua brkenan... dugaan dugaan... ni lah mslh nye kalo bersama dngn lelaki yg hot niie.. pegi ke mne ke sne ke sni, ade je or bkenan... untunglahh.. aku ni duk mnahan je lah tekanan jiwa.. eyy, korg2 kt luar sne.. jgn lah rebut dy... (agak2 ade ke yg na dngar seruan si lembik ni)

well, so here the good and bad being away from love.. love tak smstinya pakwe/makwe.. it also can be your family or friends..

1) penah dngar dekat2 bau taik, dah jaoh bau harumm.. err dy peribahasa ke perumpamaan tah.. hohohoo.. so cm bile dekat asyk brgadoh ta puas aty sne sni.. tp bile da jaoh smakin rapat rse kasih syg.. bluerrhhh *muntah

2) bile jaoh kite boleh mnguji level lasih syg seseorg terhadap anda.. would he be loyal to you.. are they still concern about you more when you are away.. are they really feel your absence.. haaa..

3) ade jugak yg ckp better jaoh di mata dkat di hati.. drpd dekat di mata tp di hati menjaoh... *deep

4) the bad is bile rindu kite hnye boleh dngar suara dan tgok muka dari kejaohan je... naseb baek lahh teknologi skang dah majuu, sooo dngan wujudnya this skype thingy and this wechat whatsapp.. aahhh you name it.. kesemua ini boleh mndekatkan yg jaoh.. tp cm lagu avril 'i wish you were here'... lg best kalo dy ade di sisi aku saat ini.. melayan movie...

tunggu kepulangan jejaka dari pelabuhan.. hahhaha.. bile na balek selango t bg taw ye...

end with that.. aku na mngamok ni.. boleh takk.. boley sy?? may i...

yg pembiaya pelajaran sy ni dearest tuttt tutt tutt.. bile ko na masokkan duet hahhh.. bulan 11/13 ary tuhh last ko masokkan.. pastu ko na harap aku ley survive lah dngan 6k tuuu smpai ke hari nii.. nase baek ayah aku yg byar yuran... so oke la skit boley brnafas.. tp.. haihh.. nak merungut byk2 pun takley.. tolong lah.. we all da patut dpt.. logik lahh.. skang da bulan 6/14, da overdue sebulan... yeahh ko akn ckp skang korg cuti kann.. btpe masok skang.. hmm.. aku emo sbb aku da xde duet.. salah tak? hehehehhe...

should be enough tp aku yg tak pndai manage kott..

okey lah.. later all.. t ade mse aku update lg... (jgn mngarap sngt, paling cepat the next 6 mnth, heheh)

Comments