sy wt kari ayam today

ok kwn2.. ary niy na tuka angin cter sal hal2 dapoq.. huiyah..

mcm mane na masak kari ayam.. dulu aku taw makan jea.. ary ni my mom mengamok.. suwo aku masak.. adoh.. kalo suwo study buku reti lerr.. tp demi ibu tercinta.. sy try.. hasilnya.. aku suke... adk2 xbpe na suke.. tp abeh jea kari tuh.. lapar kot..


mula mula potong dadu bawang besar sebiji, bawang putih 2 ulas, halia 1 inch.. tumis.. pastu.. tambah air sikit2.. 1per4 cwn.. kot.. then tabor serbuk kari.. gaol2.. tambah air lagi.. 1cwn.. ayam boley masok skang.. pusing2 kan ayam tu.. lama cket kentang masok lak... rase cam da ok.. curah lah santan.. 1 cawan anggaran.. kacau lagi.. gula masuk 1 sudu besar.. garam lak masuk 1 camca teh.. skg adegan campak2.. campak separuh bunga lawang, kayu manis.. campak lagi cengkih.. asam keping pn ad 1 keping.. gaol2... rase cm da penat gaol ttup api.. da siap ar tuh.. huhuhu.. hidang.. sempoi x aku masak..

sayur ade gak.. tp cmpak2 je pastu siap.. hahha.. baru ku tahu xd lah susa sgt.. tp buat air aku still x lepas.. soriy amie.. aku taw ko penat aja aku.. huhuhu.. aku ad wt air teh.. dyorg komen air aku x cukup manis.. dyorg ckp aku catu gula.. adk pmpuan aku ckp lak.. akk kedekut gule tol... yeke?? aku rase ok jerr.. diet pemakanan dyorg tak sehat.. suke bnd manis.. tak elok tahu..

tp kan bertaburan gak la keadaan kt dapor.. frst tyme la katakan masak tnpe bantuan... selama niy.. aku tlong kacaukan jea.. tgn tgok phne.. ape masok aku gaol jea.. huhuhu.. ad td aym tbe2 terlepas dr genggaman.. aiseyh.. tga syok gaol.. terberangan jap.. tbe2 senduk lak lepas.. hahahha.. gimik je lbeyh.. seb baek siap dengan selamat.. alhamdulillah.. kenyang pn kenyang..

Comments