larian 1murid 1sukan 1malaysia

hellooo there... hyep.. salam satu malaysia..


hari sabtu ary tuh... ade program larian 1murid 1sukan.. lari dan lari... heheh..



aku jalan jek.. panjang trek 1.5km.. tak jaoh pun.. huhu.. smpai sekola.. ade program lagi satu.. lestari alam sekitar.. kene tanam pokok.. hias kelas.. proses mnceriakan suasana kwsn sekolah...

aku pegang kelas 1 muslim.. kelas kami kongsi ngn budak pagi which is 3hambali.. the sad thing is aku kene handle due kelas itu sorg2.. mmg tak reti.. tp bersama sama lah kami tanam pokok ke dlm pasu...

insiden ngeri ade berlaku.. semasa mengalih pokok dari polybag ke dalam pasu.. kami jumpe cacing yang gile!!!! hohoho... no.. no... no.. please! mmg aku lari.. heheh.. tengah pecahkan tanah enn tbe2.. cacing tu cm menggeliat dan lompat2... hoh.. cacing gila!! lari!! run for your life....

huh.. (lap peluh) heheh.. penat i lari dari cacing gila tu.. huu~~ senang2 jek aku diagnose cacing tu mnghidap penyakit gila... budak2 kelas aku sume gelak enn aku.. pastu dorg ckp.. cikgu nie msti tak bese maen kat bendang.. kalao jumpe pacat or lintah nie.. msti da nanges2.. hadoh.. gedik la dorg nie.. aku masa kecik mana ade duk kat cini.. bile da besar udah le aku segan nak ge maen kat bendang.. cop2.. mana ade bendang.. kat umah aku ade kebun kelapa sawit and pisang jep.. apela.. tak sume org bertuah cm korg berpeluang bermaen ngan tanah.. seriously!! bersyukur laa...

adeh... hmmm.. budak2 nie.. bukan tak pandai.. dorg ade kemahuan nak belajar tuh.. tp die punya atmosphere tak membantu.. dorg balek ruma kene tolong mak bapak dorg.. na buat keje sekola mmg masa yg ade sngt terhad.. keje sekola pun ta sempat na buat.. nie kan lagi nak buat revision.. na revise buku text ke?? mstu buku tambahan kan.. mana na ade duet weyh.. dorg mkn pun berapa kali sehari..

jadi kita yang hidup dlm keadaan sederhana nie.. jgn la nak merungut mcm2.. ade org lagi susa weyh.. hehehhe.. mnjadi sedar bile tengok kehidupan dorg.. dulu dengar cter jek.. tak pecaya ade org susa cmtu, walaopun tengok bersamamu.. hadoyai..

oke.. semakin rapat ngn budak2 kelas.. dorg sume nak aku teros jd cikgu kat situ.. hee~~ aku nak sambung belaja age la dek.. aku da dpt peluang utk teros belaja so i tak nak sia sia kan... da dpt?? well.. belom dpt result upu lagi.. hehehe..korg kene cubalah utk lebeyh berjaya ye adek2 sekalian.. huu~~ akan merindui korg.. 4 weeks to go..

Comments