pra sukan..

hyep.. hellooo there.... salam buat semua... :))

buat makluman semua saya di tempatkan dalam rumah bendahara... (sorak2 siket.. heheh...)
sy penat... hahah.. balek uma kene rush2 siap2 na ge sekola lak.. :)) penat tp enjoy... 
dan saya lak ditugaskan jadi penjaga masa bagi acara larian semasa pra sukan... apakah pra sukan?? pra sukan nie.. acara2 yg tak dipertandingkan di waktu hari sukan.. antara acara2 nya adalah... lari 100m saringan.. lari 200m saringan.. lari 4x400m akhir... lompat jaoh.. lompat tggi.. rejam lembing... lontar peluru.. lempar cakera.. lompat kijang...

okep.. jadinya.. menjadi norma bagi acara larian.. pasti ade budak2 yang akan pengsan.. hoho.. dan ade la dlm 3 org yg pengsan... pengsan.. yg jatuh ade dlm 2 org... jatoh sbb tersadung...

acara larian nie.. 100m je yg kene ade pelari pecut.. acara yg long distant sume perlu pelari yang stamina tggi.. menurut fakta... stamina akan hilang selepas 2 hari tak buat aktiviti... stamina perlu dipupuk dngn aktiviti2 yg boleh mengekalkan tahap stamina di paras yg oke... contoh aktiviti.. joging.. senaman ringan.. tp paling mujarab joging laa... hmmm...

done with all the pra sukan thingy.. aku pun balek laa rumah... berjalan kaki.. jalan kaki pun ley build stamina taw... :)) adeh... hurmm.. masa jalan balek.. aku terserempak dngn angsa yang pernah mengejarku.. cmne aku ley kenal angsa nie?? sebab dekat mata die ade eyelining warna coklat... tu sbb aku kenal die... hoho... kali nie die tak kejar aku.. myb sbb aku cepat2 kuarkan kamera.. dan snap die.. hoho... die tak pandai pose.. die tunjuk 'belakang jek'.. damn it!! hahahah.. nice view over here... ngahahah.. senget...

kan3!! haa.. aku taw.. die nie la yg penah kejar aku dulu2... 

Comments