sy SOLAT... tp sy masih.....

assalamualaikum pembuka bicara...

hmmm.. tajuk nie... di hujahkan oleh guru2 di bilik guru... bukan hujah bahas.. semua hujah more to usrah punya rutin...

cikgu syikin: kesedaran solat dah makin kurang di kalangan pelajar... mana tak nya.. di rumah, ibu bapa sibuk bekerja.. balek rumah da malam.. anak2 tak sempat dikerah suwo pegi solat..

cikgu nurul huda: hmm.. tp kadang2 tuh.. ibu bapa manjakan sngt anak2.. subuh.. tengok anak tido.. dibiarkan jek.. alasan... kesian tengok dorg tenga tido nyenyak..

cikgu laila: susahlaa kalao ibu bapa fikir mcm tuh... kalao kite perasan.. bile solat.. kite cm terpelihara dr buat perkara mungkar...

cikgu syikin: mmg laa.. nie cter sal pelajar yg x solat.. pelajar yg solat pun ade mslhnya.. mereka solat.. tp masih berbuat perkara mungkar...

cikgu laila: mmg kemungkinan utk mereka melakukan perkara mungkar... tp kalao dr kecik dididik ngan solat.. insyaAllah terpelihara..

cikgu syikin: bukan sekadar solat.. ikhlas solat kerana kewajiban kepada Pencipta.. maka dtglaa perasaan takut utk berbuat mungkar...

cikgu hasnah: tp ape2 pun... kene didikan dr rumah.. sebati....

aku dlm hati... ckp nie.. hmmm... aku solat.. sempurna ke solat aku? aku salu buat ibu marah2.. solat aku....

dan sume lamunan tu terhenti bile cikgu syikin ajak ge makan kat kantin... :) hohoho...

Comments