masalah disiplin makin menjadi jadi.... masa depan???

salam satu malaysia... :))

tajuk yang serius... :))

hmmm... aku tak kesa student na buat masalah displin... tp tak bermakna aku support dorg.. cmnie.. yg menjdaikan aku berang.. budak2 semakin berani.. mencabar guru disiplin... cmne cikgu disiplin ley rasa tercabar?? cmnie.. kao buat salah tuh.. cm saja2 nak bg cikgu2 nmpk.. nak tunjuk kao hebat.. ta takot langsung peraturan.. tak takut lgsg hukuman yg bakal dihadapi... 

hurmm.. lau masa zaman aku dulu2... wow!! mcm la lama sngt kat zaman aku bersekola dulu... tp seyes beza attitude budak2 skang nie.. nie baru budak sekola kampong... okee... sy tahu sensitif kalao ckp kampong2 nie.. tp.. tu laa.. seyes aku rasa sepatutnya kat kampung laa tak tercemar... nie aku rasa cm terok je dorg nie.. 

hmmm.. oke.. aku bg la contoh.. ape dorg nie buat.. myb bg korg bnde bese.. tp bg aku dorg kuang ajo...

1. bawak phone.. bergayut dlm kelas.. 
2. merokok kat tengah padang... 
3. ponteng.. kuar ikut pagar depan... 

nampak tak betapa kuang ajo nya.. buat salah terang terangan... cm saja jek... oke.. fine laa.. lau sorok2 pun still ade cctv kat bahu kiri ngn bahu kanan nie.. 

lau aku dulu.. bawak phone.. gune bile emergency jek.. merokok.. dekat... eyh.. bile lak aku merokok?? hoho.. penteng... bile cikgu tak masok kelas... cikgu mc.. cikgu tak dtg sbb ade kursus.. 

hmm.. baek tak aku.... :))

oke.. sume kes disiplin tu aku tak terlibat.. aku denga kat perhimpunan jek... tp ade satu kes budak kuang ajo ngn aku... 

dlm kelas aku dah tulis ka whiteboard... 
then aku ckp laa.. oke kelas... nmpk tak yg kat bawah nie.. jgn missed lak ye...
tbe2 ade student sahut.. die duk depan sekali.. die ckp ape taw.. kami nmpk laa cikgu.. kami tak buta lagi... 
aku naek darah.. aku cuma ckp.. wow!! ape dah jadi nie.. awak memburukkan imej pengawas.. awak patut malu... elok sngt la tuh ckp cmtu?? hmm.. ape na jadi laa... 

then.. habes kelas.. aku jz walk away... dorg tak sempat nak ucap terima kasih ape2 pun.. aku teros blah... dengan harapan budak tuh sedar die bt ape.. and mintak maaf atas ape die ckp.. tp die cm bt bodo jek.. mmg la aku guru ganti jek.. tp aku still yg ajar dorg.. aku tak mnx dorg dewa2 kan aku.. jz a lil bit of respect.. smntara aku pegang jawatan jd guru ganti nie.. bukan lama pun.. 1 bulan jek? does matter ke aku nie muda ke ape? aku ade kelulusan kot.. so shut up!! 

mood na teach student makin hari makin pudar... tp kene gagahkan diri mengajar gak.. nak makan gaji yg bersih... :-)

mood skang nak habeskan baca buku novel bertajuk "denyut kasih medik".... woot2.. besh3... dah bab 5.. aku lmbap sikit dlm na abehkan mmbaca buku2 tebal2 nie... cepat ngantok... wink... kalao nama nya murni atikah.. ngantok jek keje nya... boooooo~~~~ 



Comments