soalan yang aku takley jawab spontan

hello.. salam.. hye2...

i miss u.. =(

aim high!!

eyh bosan lah kao.. bule tak jgn annoying sngt.. mengada jek.. nyampah tahu?? beep3.. huahahaha.. ayat nie refer to myself.. kenapa?? aku jek yg tawu... vavoon giler!!

ehem2.. hahaha.. title ary nie.. tentang soalan2 actually.. yang aku takey jawab spontan.. sepanjang aku idup da 18 tahun 9bulan 21 ary.. ekk? kira laa.. bile aku encounter soalan2 di bawah aku msti senyap dulu,, pikir,, tengok muka org yg tanya tuh,, tenung mata dia lama2,, senyum tunjuk gigi.. then bile da ready, tarik nafas dlm2,, baca basmalah,, baru aku jawab.. antara soalan2 nya adalah:

1. apa matlamat hidup kao?
2. u x sanggup buat org yg kao syg menangis.. tp ape yg kao buat tuh?
3. bila berkawan, apa kao sanggup buat utk mereka?
4. antara family ngan kwn, yang mana kao akan utamakan?
5. apa 'dia' dah buat utk buat kao happy?
6. siapa kao akan ingat dulu kalao kao bosan?
7. siapa kao akan ingat dulu bila kao ditimpa kesusahan atau kesulitan?
8. kao penah pk tak ape orang laen rasa tentang diri kao?
9. pernah ada perasaan nak berubah? to a better person..
10. ape kao da buat untuk balas jasa parents kao?
11. kalao dunia nie takde undang dan hukum.. siapa yang kao akan bunuh dulu?

hohoho.. ini sume soalan serius and related to people who closed to me... haah.. related... bile related buat aku terdiam.. dan fikir dulu sblum jawab...

ape yang aku fikir sallunya???

1. ape motif org nie tanya?
nak kenekan aku ekk...

2. mudarat tak kalao aku jawab?
bule mati wo

3. na bg jwpn jujur dr hati or bg yang logik akal jek...
jujur je lah.. senang.. tp jap lg start la mereka judge aku pelik2..

4. siapa dia nak tahu sume sal nie??
busy body supposely like this.. tanya tu tanya nie..

5. dont speak nonsense lah... die nie serius lak.. layan jela..
jwb je laa.. hoho.. masa nie la na smash sesapa.. huahahaha...

bila da abeh pk.. baru jwb.. depends on people yg tanya jwpn aku keluar..

setiap kali tanya.. jwpn lain.. i mean.. ayat laen.. tp point sama jek..

tp soalan yang paling aku akan ingat antara sebelas di atas...

"apa 'dia' dah buat utk buat kao hepi?"

soalan nie.. aku jd speechless ngeng!! ade ke?? tanya soalan nie.. yela kan.. tp org nie tenga berang ngan aku pun.. tp serius aku speechless.. buat aku pn terfikir.. ape dia dah buat??

aku rasa bnyk.. cuma aku tak taw na present jwpn aku tuh cmne... penah rasa tak??
kao  da baca bnyk da utk exam enn.. tp bile dpt kertas soalan.. ko cm erkk.. ni pasal yg tu.. cmne na ckp ekk.. alaaaa... aku tawu tp..... haa!! cmtu la perasaan nya..

Comments